dilluns, 17 de setembre del 2012

TRIATLÓ OLIMPIC TOSSA 2012 - "AMB MAL GUST DE BOCA"

Quan qualsevol esportista, sigui del nivell que sigui, planifica la temporada, sempre escull un seguit de proves a les quals per un motiu o l'atrauen ja sigui pel seu recorregut, ja sigui pel tipus de distància, pel fet sde sentir-se com a casa, pel seu caràcter popular, etc.... són mils els motius. Jo us vull explicar els motius pels quals he escollit Tossa com a segon objectiu de la meva temporada 2012.
Doncs l'any passat va ser a Tossa on vaig debutar a la distància olímpica. Recordo que hi anava molt acollonit. Me la vaig prendre amb un respecte enorme, essent conscient de que en qualsevol revolt podria aparèixer el tant temut "Home del Mai" i em podia haver deixat KO enmig de tant de Triatleta. Els meus companys d'aventura en aquell moment van ser en Joan Figueras i  l'Albert Forest. Recordo comentar amb l'Albert, un cop acabada la prova, que em va dir la frase: "No n'hi havia per tant!!, jaja". En aquella prova del 2011, li vam plantar cara, li vam dir ei que l'any vinent tornarem perquè que ets una prova dura, i en la que el famós "Drafting" serveix poquissim; per tant tens cabuda dins la meva filosofia del Triatló!!!.
Suposo que els que em coneixeu, sabeu que m'escalfo moltissim quan vaig amb grup i veig que hi ha molt de paparra enganxat i vividors que sobreviuen a costa de que els altres (jo estic dins aquests altres!!!) treballem!!.
Per tant per tots aquests motius escèncialment, i per raons de proximitat i coneixença del preciós tram ciclista, sobretot l'Alt de St Grau; doncs el Triatló de Tossa ha estat de nou el meu segon objectiu de la temporada.
Anem a la prova:
LA PRÈVIA:
El dia abans, comprovo per la web oficial del TriatlóTossa l'horari de sortida. Només vaig trobar que l'horari d'entrada del material als boxes era de 14 a 15. I jo amb la meva confiança vaig deduïr que la sortida seria a les 15:30.
Comencem Malament!!!!. Arribo a boxes a les 14:52 i la jutgessa em diu que em deixa entrar " per compassió!!". A més a més per megafonia estaven anunciant que en deu minuts donarien la sortida. Presses cap a buscar el dorsal a l'altre costat del passeig, torno cap a boxes, entro bici, col.loco tot el material seguint el "Ritual" habitual de cada competició, coi de maniatics aquests esportistes!!!. surto de boxes corrents i aguantant-me els , parlant fi, "pixats!!". I m'emplaço ràpidament a la sortidadel swim. Collons quins nervis!!!
SWIM - 1500 m:
Arribava a Tossa amb bes sensacions a l'aigua i havent guanyat molta tècnica de nedar. Però com sempre enmig de tanta tonyina emprenyada, no aconsegueixo trobar un bon ritme i els temps que faig en piscina no es reflexen al final d'una triatló.Factor a millorar bastant!!
Com sempre dono el que crec que és un bon ritme, enmig de molts nedadors, per tant significa que esic alla al mig del paquet i no em quedo despenjat.
Fem les dues corresponents voltes , completant els 1500 m i surto amb un temps de 33 min. Per mi és un temps desastrós. Jo sé que sóc capaç de fer-los en 26 min!!

SECTOR BIKE - 45 kM:
Una autèntica passada de com he arribat de forma aquest any amb a bici a aquesta prova. Rodatge finissim, pujant ports amb facilitat, i conducció segura en els descensos.
Vam fer un bon "manu a manu" amb una grupeta que es va formar amb uns altres quatre corredors i la veritat és que vam imposar una molt i molt bona velocitat de "creuer".
La sensació era bonissima. Ningu ens passava i nosaltres ens berenavem de mitja tarda a tots els corredors que se'ns posaven al davant! Sincerament espectacular!!!.

SECTOR RUN - 10 KM:
Abans de la sortida, i sobretot un parell de setmaens abans de la prova, sabia que possiblement els dos/tres últims quiòmetres de la prova se'm farien una mica llargs!!
Doncs no va ser així!!, Ja al primer quilometre, si, si al primer; doncs em vaig haver de parar a fer fins a cinc vegades estiraments ja que el bast intern dels quadríceps m'estava pujant i fent-me el còrrer impossible!!!
Vaig poder mig solventar el problema i còrrer, vull dir trotar, suau fins a l'inici de la tercera volta. A partir d'aquí vaig tenir una clavada fortissima a les dues cames, que em van deixar "tocat i enfonsat!". a creuada de cables va ser total. I decideixo no forçar una lesió optant per tornar "caminant" i RETIRANT-ME!!

Però em quedo amb un mal gust de boca pel fet de veure'm tant endavant (top 60 +-) i havent-me de retirar per aquests problemes que no comptava que m'apareixenssin tant aviat en el sector 3.

Amb aquest Triatló poso punt i final a la temporada de triatlons d'aquest 2012! Buscaré potser un parell de proves popular a l'Octubre per tal de tancar la temporada progressivament cap avall i millor si són amb la btt.
Voldria felicitar a en Marçal i en Forest per "maxacar-me"!! jajaja... (la història continuarà!!). A en Sureda per rebaixar en una hora el seu crono. A la Núria per les fotos i el suport!!  i a tota la Tribu desplaçada fins a Tossa (Jordi Artau, Manel Cueto, Marc Botella, Ivan Muñoz ...) pels seus ànims.

SALUT I KMS!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada