diumenge, 18 de març del 2012

DUATLÓ DE ST JOAN DE LES ABADESSES

Aquest cap de setmana tocaba anar a fer el Duatló de St Joan, juntament amb els col.legues Marçal i Pep Negre i amb el meu fill Oriol que ha fet el duatló infantil i la family!
A les 7:15 ens trobem a can Marçal per carregar trastos i cap a St Joan falta gent!.
A les 10:00 ens han donat el tret de sortida a una duatló bastant exigent, no només pe la distància, sinó pels desnivells tant del sector de RUN com el de BIKE.
S1 - 10 KM RUN:
Jo durant 2 setmanes he deixat la natació aparcada per centrar-me exclusivament a preparar el tram final dels duatlons , substituïnt els dies de nedar per correr ,i pel que he vist avui em sembla que m'he passat de frenada amb els entrenaments. De veritat que ahir i fins i tot aquest matí abans de la sortida estava convençudissim que corrent aniria de conya i amb la bici , doncs com sempre, una mica "justejant"!!.
El primer sector consistia en fer 2 voltes a un circuït exigent, pel fet que hi havia una llarga pujada i també baixades que castigaven molt la musculatura. M'ha sortit un primer sector amb 42 minuts i amb unes sensacions fatals, la segona volta em semblava que se m'havia fet una ampolla a sota la planta del peu i no em deixava trepitjar fort amb la cama dreta. No ben bé un desastre però crec que 2 o 3 minuts menys els podia haver fet sense gaires complicacions, a més la respiració no s'accelerava. Estava com una moto d'aquestes que porten els taps al tub d'escapament, tenen la potència però no tiren!!.
Acabo el primer sector i tocava bici , i de la bona, m'haurieu d'haver vist la cara i els ulls, de les ganes que tenia de fer aquest recorregut.
S2 - BIKE - 40 Km:
A la transició avanço en Pep, ¿Què feies, Pep?. Em toca sortir sol degut a la 90ª posició que he fet al primer sector. Començo a funcionar, em sento bé, la bici sento que agafa més velocitat que els rivals que tinc davant meu. Faig els 8 primers Kilometres tot sol, a bon ritme, quan 2 Km abans de Ripoll formem un grup que en entenem força bé, però jo sabia que només duraria fins a Ripoll, ja que després cadascú aniria a la seva bola!. Miro de fer els relleus justos, i sense massa convicció, i a mes a mes guardant-me quan bufava el vent. Travessem Ripoll, girem a la carrtera de Vallfogona i només de començar el port, segueixo imprimint un bon ritme però només per mirar que passava. Em giro al cap de 300m i només quedavem 2 dels 20 que anavem. Ara era la meva, ja no paro, tot el recorregut a plat inomés anava passant a gent i mes gent. Corono el Port de Canes, peu a baix a la baixada, i enfilo Santigosa també a tota ostia i sense deixar el Plat gros. Segueixo recollint cadàvers!. He perdut el compte. Només quedava la baixada final, quan en un revolt em trobo en Marçal que baixava amb la roda del davant punxada. Ell ja us ho explicarà , però es veu que un altre participant mentre pujava Santigosa l'ha fet fora de la carretera iha punxat la roda i ua pelada al genoll.
S3 - RUN -5 Km:
Última volta de nou al circuït de run, el sector més dur de qualsevol duatló. Faig les pujades inicials a un ritme acceptable i en el Km 2,5 aprox ens creuem amb en Marçal que mes o mes deuria anar a 2 minuts darrera meu. Continuu però quan arribo als trams de baixada, se m'enramn enls isquio i em eig obligat a baixar caminant poquet a poquet. Acabo la baixada com puc i de nou en el tram final puc tornar a còrrer i acabar la Duatló amb un temps de 2h 29 min. uns 40 segons més tard ha entrat en Marçal que si no arriba a punxar, avui hagués fet un molt bon resultat. Molt bé també per en Pep Negre per acabar la Duatló i anar agafant forma de cares a la seva HALF.

Pel que fa a l'Oriol, doncs ha guanyat el Duatló en la seva categoria. Han fet una única sortida en la que hi havia ens de 13 anys i ell en té nou, i aacabat quart de la general i primer de la seva franja edat.

Aquí us deixo fotos i la setmana que ve el meu primer objectiu - DUATLÓ MAKI BTT -, una cursa que li tinc moltes ganes, per bons recorreguts, proximitat, amistat amb l'organització, i a veure si podrem lluïr ja el Mono TRIBU!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada